امروزه یکی از هک هایی که رایج شده ، هک تلگرام می باشد ، دلیلش هم مشخص است (تعداد کاربر زیاد در ایران).

 
تلگرام بیش از 20 میلیون نفر کاربر ایرانی دارد .
 
همه می گویند که امنیت تلگرام پایین است ولیکن اینطور نیست. بیشتر هکر ها برای هک تلگرام از خود فرد استفاده می کنند و اطلاعات حسابش را از او دریاقت می کنند.
 
====================================================== 
 
دو راه هک رایج تلگرام را به شما معرفی می کنم:
 
1) صفحات فیک 
 
2) باز کردن لینک یا دانلود کردن فایل
 
=====================================================
 
صفحات فیک : هکر یک صفحه ی فیک با مشخصات تلگرام می سازد و برای شما متنی را ارسال می کند و به طریقه های گوناگون و درخواست های متفاوت اطلاعات حساب شما را از خودتان دریافت می کنند ، پس گوا اینگونه صفحات را نخورید.
 
راه تشخیص : صفحات اصلی و تایید شده از طرف تلگرام یک تیک آبی کنار اسمشان دارند و آن هایی که این تیک را ندارند فیک هستند.
 
 
======================================================
 
 
دانلود لینک : هک از طریق دانلود بر می گردد به هکر های کد نویس . آن ها یک برنامه را با یک عنوان جالب درست می کنند و برای هدف خود می فرستند . و هدف با دانلود و نصب کردن آن فایل اطلاعات تلفن همراه خود را در اختیار هکر قرار می دهد .
 
راه تشخیص : بیشتر برنامه هایی که برای هک درست شده اند حجم پایینی دارند برای مثال : ( 8kb ، 7kb ، 2kb ) پس حواستان به این موضوع هم باشد. ولی بهتر است تا جایی که امکان دارد از دانلود فایل های ناشناس بپرهیزید.
 
 
=====================================================
 
 

بالا بردن امنیت تلگرام : برای این کار شما باید به بخش تنظیمات تلگرام خود رفته و در قسمت two step verfication یک رمز برای تلگرام خود انتخاب کنید. اینکار باعث می شود که برای وارد شدن به تلگرامتان علاوه بر احتیاج داشتن به کدی که از طریق تلگرام برایتان ارسال میشود به پسوردی که برای آن تایین کرده اید نیز هم احتیاج داشته باشید.